دین خادیمی din xadimi

دین, حکایه, تکنولوژی و ساییر موضوعلاردا یازیلار

دین خادیمی din xadimi

دین, حکایه, تکنولوژی و ساییر موضوعلاردا یازیلار

بالیق و بالاجا قیز * السمکة والفتاة الصغیرة


آنا اون یاشلی قیزینی بؤیوک ‌ننه‌سی‌نین ائوینه آپاردی کی ایشیندن قاییدانادک اوردا قالسین. بؤیوک ننه ایستی اؤپوشلر و قوجاقلا نوه‌سیندن ایستیقبال ائله‌دی. آما  ننه نه قدر چالیشدی کی او آز دانیشسین آما فایدا وئرمه‌دی و تئزلیکله ننه قیزین چوخ دانیشماسیندان ناراحات اولماغا باشلادی.

ننه تصمیم توتدو بو موشکولو آیری یول ایله حل ائله‌سین. ننه دوروب بالیقچی‌لیق وساییلین حاضیرلادی و یوموشاقلیق ایله نوه‌سی‌نین الیندن یاپیشدی و اوندان ایسته‌دی کی ائولری‌نین یاخین‌لیغینداکی پارکین گؤلونه گئتسینلر.

ننه یئمی قولّابا قویدو و قولّابی سویا آتدی. بیر آز دؤزندن سونرا ننه نوه‌سی‌نین کؤمگی ایله قولّابی چیخارتدیلار و ایلک توتدوقلاری بالیغی گؤردولر. اوشاق بو گؤزه‌گلیم موفقیّته گؤره سئویندی. ننه‌ده نوه‌سی‌نین سئویندیگینه گؤره سئویندی. آما ننه‌نین فیکرینده آیری بیر شئی واریدی کی بالیق توتماغا ربطی یوخیدی.

نوه‌سیندن سوروشدو:

منیم بالاجام ! سنجه بیز نئجه بالیغی توتا بیلدیک؟؟

 - ننه! بیز اونا یئم وئردیک, اونو یئیه‌نده اونو توتا بیلدیک.

 - احسن سنه . . یاخشی ! بالیق آغزین آچماسایدی بیز اونو نئجه توتا بیلردیک؟ !

 - ننه ! اوندا یئمی یئیه بیلمزدی و بیز ده اونو توتا بیلمزدیک.

 - آفرین سنه عاغیللی قیز . . . بیلیرسن کی سن او بالاجا بالیغا اوخشورسان؟!

 - من ؟ نه جور ؟ ننه!

 - بلی منیم بالاجام . . . آغزینی باغلی ساخلایان بالیغی هئچ کس توتا بیلمز . . .آما آغزینی آچان بالیق ائله بالیقدیر کی هامی اونو چوخ راحات توتا بیلر, بونا خاطیر منیم بالاجا قیزیم آغزینی باغلی ساخلا, چونکی جماعت ایستیر کی سنین ایشتیباهلارینی توتسونلار. . .

 

 

السمکة والفتاة الصغیرة

بقلم سارة الزغلول - أوصلت الأم ابنتها ذی العشرة ربیعاً إلى منزل جدتها ریثما تعود من عملها . فاستقبلت الجدة حفیدتها بوابلٍ من القبلات الحارة و الأحضان الدافئة ، و لکن سرعان ما شعرت الجدة بالضجر من کثرة ثرثرة تلک الطفلة ، بالرغم من محاولاتها العدیدة فی إقناعها بالتقلیل من الکلام .

 فقررت الجدة التطرّق إلى حلّ هذه المشکلة بطریقة أخرى . قامت الجدة و أحضرت معدات الصید و أمسکت بید حفیدتها بحنان و دعتها للذهاب إلى بحیرة الحدیقة التی تقع بالقرب من منزلها . و وضعت الجدة الطُعم فی صنارة الصید و ألقت الصنارة فی البحیرة ، وبعد فترة وجیزة أخرجت الجدّة الصنارة بمساعدة حفیدتها ووجدتا أول سمکةٍ یصطدانها ، ففرحت الطفلة بهذا النجاح الرائع و ابتسمت الجدة بدورها لفرح حفیدتها ، و لکن ما یدور فی عقل الجدة کان شیئاً آخر بعیداً عن صید السمک.

فبادرت حفیدته بالسؤال :

برأیک یا صغیرتی کیف استطعنا صید السمکة ؟؟

- لقد ألقینا لها الطعم یا جدتی فأکلته و حینئذٍ تمکّنا من اصطیادها.

أحسنت .. حسناً ماذا لو لم تفتح السمکة فمها ؟!

- لن تتمکن من أکل الطعم یا جدتی وبالتالی لن تستطیع اصطیادها .

ممتازة یا لک من فتاة ذکیة .. أتعلمین أنک تشبهین تلک السمکة الصغیرة ؟!

- أنا ؟ و کیف ذلک یا جدتی ؟

نعم یا صغیرتی ... فالسمکة التی تبقی فمها مغلقاً لن یصیبها أحد .. أما التی تقتح فمها فهی السمکة التی یتستطیع الناس اصطیادها بسهولة ، لذلک یا بنیتی أغلقی فمک لأن الکثیر من الناس یتمنى أن یتصیّد أخطاءک ....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد