دین خادیمی din xadimi

دین, حکایه, تکنولوژی و ساییر موضوعلاردا یازیلار

دین خادیمی din xadimi

دین, حکایه, تکنولوژی و ساییر موضوعلاردا یازیلار

اورتا عصرلرده ایسلام دونیاسی فلسفه مرکزی‌ایدی*Orta əsirlərdə isl



آمریکا فیلسوفلار انجومنی مودیری بونا ایشاره ائله‌مکله کی یوناندان سونرا فلسفه مرکزی غرب دئییلدی, دئدی: بو, ایسلام دونیاسی و ایسلامی فیلسوفلاریدی کی فلسفی رأیلرین مرکزی ساییلیردیلار.
دؤکتور اریک توماس وبر, آمریکا فیلسوفلار انجومنی مودیری و می‌سی‌سی‌پی دانیشگاهی‌نین عمومی سیاست و فلسفه اوستادی, غرب فلسفه‌سی‌نین ایسلامی فلسفه‌دن آلدیغی تأثیره ایشاره ائدیب مهر خبرنیگارینا دئدی: موتقابیل تأثیرلنمه دوشونجه ساحه‌سینده و فلسفه‌ده نورمال مسأله‌دیر.
او دئدی: کئچمیشده غرب فلسفه‌سی, ایسلامی فلسفه‌دن چوخلی تأثیر گؤتوروب. حقیقتده کئچمیشده و یوناندان سونرا فلسفه مرکزی داها غرب اولماییب. و بو ایسلام دونیاسی و ایسلامی فیلسوفلاریدی کی فلسفی رأیلرین مرکزی ساییلیردیلار.
وبر ایدامه وئردی: فلسفه تاریخینی دیقّتلی تحقیق ائله‌سک گؤره‌جه‌ییک کی غرب, تازا دؤره‌ده فلسفه مرکزینه چئوریلیب.
او دئدی: ایسلامی فیلسوفلار اورتا عصرلرده عین حالداکی بعضی یونانلی فیلسوفلارین او جومله‌دن افلاطون و ارسطونون تأثیری آلتیندا ایدیلر, اؤزلری‌نین تأثیرلری غرب فلسفه‌سینه چوخ اولوب.
او آرتیردی: غرب, فلسفه‌یه قاییتماسیندا ایسلامی فیلسوفلارین اثرلری و رأیلریندن چوخلی فایدا آپاریب.
وبر ایدامه وئردی: بعضی بیکر فلسفی نظرلر بیر نفرین آدینا ثبت اولوب حال بوکی آیری آدام اونو مطرح ائله‌ییب. نمونه اوچون دکارتی ذهن و عین ایکیلیغین بیناسین قویان تانی‌ییرلار و حال بوکی دکارتدان قاباق ابن‌سینا ذهن و عین ایکیلیغین مطرح ائله‌ییب.

Orta əsirlərdə islam dünyası fəlsəfə mərkəzidi

amerika fılsuflar əncüməni mudırı buna işarə eləməklə ki yunandan sonra fəlsəfə mərkəzi qərb deyyldi, dedi: bu, islam dünyası və islamı fılsuflarıdı ki fəlsəfi rəilərin mərkəzi sayılırdılar.

Döktür ərik tumas vəbər, amerika fılsuflar əncüməni mudırı və mısısıpı danışgahının əmümi siyasət və fəlsəfə ustadı, qərb fəlsəfəsinin islamı fəlsəfədən aldığı təsirə işarə edib məhər xəbrnıgarına dedi: mutqabıl təsirlənmə düşüncə sahəsində və fəlsəfədə nurmal məsələdir.

O dedi: keçəmişdə qərb fəlsəfəsi, islamı fəlsəfədən çoxlı təsir götürüb. Həqiqətdə keçəmişdə və yunandan sonra fəlsəfə mərkəzi daha qərb ulmayıb. Və bu islam dünyası və islamı fılsuflarıdı ki fəlsəfi rəilərin mərkəzi sayılırdılar.

Vəbər idamə verdi: fəlsəfə tarixini dıqqtlı təhqiq eləsk görəcəyik ki qərb, taza dörədə fəlsəfə mərkəzinə çevərilib.

O dedi: islamı fılsuflar orta əsərlərdə eyn haldakı bəzi yunanlı fılsufların o cümələdən əflatun və ərsətünün təsiri altında idılər, özəlrinin təsirləri qərb fəlsəfəsinə çox ulub.

O artırdı: qərb, fəlsəfəyə qayıtmasında islamı fılsufların əsərləri və rəilərindən çoxlı fayda aparıb.

Vəbər idamə verdi: bəzi bikər fəlsəfi nəzərlər bir nəfərin adına səbət ulub hal bukı ayrı adam unu mətərh eləyib. Nəmünə üçün dəkartı zəhən və eyn ikılığın bınasın quyan tanıyırlar və hal bukı dəkartdan qabaq əbnsına zəhən və eyn ikılığın mətərh eləyib.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد